KÖVETKEZŐ MÉRKŐZÉS
2019.12.13
NB1/B 17:00
„Ketten kellünk hozzá. Mindig.
Ahhoz, hogy élni kezdjen egy gondolat, egy történet, egy érzés.
Én csak elkezdhetem.”
Krúdy Gyula
Iskolánk jelenlegi, a 2015. júliusi fenntartóváltáskor kapott neve: Győri Szolgáltatási SZC Krúdy Gyula Gimnáziuma, Két Tanítási Nyelvű Középiskolája, Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája.
Ebből a terjedelmes kifejezésből négy elem igazán időtálló: Krúdy Gyula neve, a gimnázium, a két területet lefedő szakközépiskolai és a szakiskolai képzés. Ezek hordozzák iskolánk kezdettől meglevő sajátos arculatát és a kialakult szellemiséget. 1988-ban egy előremutató koncepció jegyében született meg a hárompillérű, három képzési formát integráló oktatási intézmény gondolata, majd maga a létesítmény. A város szélére felépített iskola nem elhelyezkedésével vagy könnyű megközelíthetőségével jelentett vonzerőt. Ezt a vonzerőt nyilvánvalóan az itt kínált értékek teremtették meg és növelték tanévről tanévre. Az intézmény 1989-es névválasztása is a képzések elválaszthatatlan szintézisét kívánta kifejezni, ahogyan a névadó irodalmár és gasztronómus lánya, Krúdy Zsuzsa is megfogalmazta intézményünknek szóló ajánlásában: úgy tudjuk legjobban megőrizni édesapja emlékét, ha képzéseink együttműködve szolgálják a kultúra és a szakmai tudás szeretetét, tiszteletét.
E korszerű sokarcúságot hangsúlyozta gróf Klebelsberg Kuno is, aki azt vallotta, hogy többfajta középiskola kell, amely nyitott minden továbbtanulás felé.
Három képzési típust működtetünk az alapítástól eltelt több mint 28 tanévben, mely szimbiózis kölcsönösen fejlesztő hatással jár mindegyik elemére. Úgy gondoljuk, ilyen sajátos fejlesztési lehetőségek kevés iskolának adatnak meg. Néhány mondat a honlapunkra néhány éve fogalmazott iskolatörténeti bemutatóból:
„Ma a Krúdy Győr és a régió elismert és népszerű oktatási intézménye. Nevünk jól cseng diákok és szülők, szakmai szervezetek körében egyaránt.”
Gimnáziumi képzésünk elsősorban a felsőfokú intézményekben való továbbtanulásra készít fel négy illetve öt tanév alatt. A magyar-angol két tanítási nyelvű gimnázium alapos nyelvi előkészítést követően célnyelven sajátíttatja el bizonyos közismereti tárgyak tudásanyagát. A humán gimnázium a humán tárgyak mellett nagyobb hangsúlyt fektet a nyelvi képzésre. A reáltantervű gimnáziumban emelt óraszámban tanítjuk a matematikát és az informatikát, valamint az igények alapján más reáltárgyakat. A két tanítási nyelvű idegenforgalmi szakközépiskola célnyelve a német. A képzés lehetővé teszi a továbbtanulást - akár idegen nyelvű képzésben - éppúgy, mint a szakmában való elhelyezkedést. A vendéglátóipari szakközépiskolában az érettségi mellé biztosítjuk a szak mai ismereteket és a további képzés lehetőségét. Szakiskolai képzésünkben közismereti és szakmai tárgyakat tanulnak a diákok, de először iskolai, majd munkahelyi gyakorlatuk során megismerkednek szakmájuk alapfogásaival is.
„Mind beiskolázási, mind továbbtanulási illetve elhelyezkedési mutatóink az intézmény hatékony működését jelzik. Diákjaink körében büszkeséget, öntudatot, összetartó erőt jelent krúdysnak lenni. Mindezt tükrözik versenyeredményeink. Tehetséges tanulóink tanulmányi, kulturális, művészeti és sportversenyeken egyaránt nagy számban és nagy elhivatottsággal vesznek részt és érnek el évrőlévre szép eredményeket. Ezeket az eredményeket jogosan érzi közös sikerének az intézmény minden tagja. Az iskola hitvallásának fontos eleme a pozitív, empatikus viszony a pedagógiai folyamat partnerei között.” Ezek az információk nem szorulnak frissítésre: ma is ugyanez mondható el.
Az oktatási folyamaton túlmutatóan a Krúdy fogalommá vált diákélete alapján is. Diákjaink maguk fogalmazták meg a „krúdys szellem” vagy a „krúdysnak lenni életérzés” szlogenjeit. Nem alaptalanul. A nagy központi aulával rendelkező iskolakomplexumot a diákság hamarosan belakta, otthonossá tette, igazi második otthont varázsolva a kezdetben csupasz épületben. A tantermek egyedi festést kaptak, az aulában pedig szinte egymást érték a programok, rendezvények, kiállítások, ünnepségek – a diákélet zengő kavalkádja a lehető legjobb értelmezésben. Eseménynaptárunkban a tanév minden hetére jut olyan rendezvény, amely valódi ismeretbővítést, testi és lelki egészségnevelést jelent és tömegeket mozgat meg, legyen szó akár tantárgyi szakmai napról, duatlonversenyről vagy közös koncertekről. Rendezvényeink magas színvonalát, a tanítási órákon kívüli közösségi programjaink sikerét is többek között ennek az alkotó és barátságos légkörnek köszönhetjük. Figyelünk a szülők legfőbb elvárásaira, állandó kapcsolatot tartunk velük is, kikérjük véleményüket a diákokat érintő összes fontos kérdésben.
Zakariás Péter (Nádor Tigrisek)
Marosvölgyi Anita (Villámló Kovácsok)
Piszker Tibor (Feketés Darazsak)
Horváth Dóra, Tullner Evelin (Prohászkás Csibék)
Perjámosi-Szabó Krisztina (Tulipános Mókusok)
SZKA 2018/2019-es szezon
Határozat: 2018_2019_Határozat_SZKA
ABDA Projekt 2018/2019-es szezon
Határozat: 2018_2019_Határozat_ABDA
KAPU Sport 2018/2019-es szezon
Határozat 2018_19_Határozat_Kapu
MIZSE Sport 2018/2019-es szezon
Határozat 2018_19_Határozat_MIZSE
PÉR Sport 2018/2019-es szezon
Határozat: 2018_19_Határozat_PÉR
RAAB Aréna 2018/2019-es szezon
Utánpótlásnevelés
Határozat 2018_19_Határozat_RaabAréna
Csarnoképítés
SFP 2018_19_SFP_CSARNOK_RaabAréna
Határozat Folyamatban
SOPRONKÖVESDI 2018/2019-aes szezon
Utánpótlásnevelés
Határozat Folyamatban
Csarnoképítés
SFP 2018_2019_SFP_CSARNOK_sopron
Határozat Folyamatban
TÉT Projekt 2018/2019-es szezon